BİLGİ GÜVENLİĞİ YÖNETİM SİSTEMİ
Amaç
Bilgi Güvenliği Politikası’nın amacı Aksan Kozmetik A.Ş.’nin iş sürekliliğini sağlamak ve potansiyel tehditlerin etkisini azaltmak için bilgi güvenliği olaylarını engellemek veya hasar riskini minimize etmektir. Bu bağlamda Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurularak ISO 27001:2013 standardına uyumlu olması hedef alınmıştır.

Kapsam
Bu politika Aksan Kozmetik A.Ş. bünyesindeki bilgi varlıklarını kapsamaktadır. Tüm lokasyonlardaki çalışanlar, lokasyon içi ve dışı tedarikçiler / yüklenici tarafından uygulanır.

Sorumluluk
Bilgi Güvenliği Yönetim Kurulu kapsam çerçevesinde şirket bilgi varlıklarına yönelik risklerin üst yönetim tarafından onaylanan kabul edilebilir seviyede tutulmasından sorumludur.

Politika
    • Politikanın hedefi şirketin bilgi varlıklarını iç ve dış kasıtlı veya kasıtsız tehditlere karşı korumaktır.
    • Aksan Kozmetik A.Ş. Yönetim Kurulu bu politikayı onaylamıştır.
    • Bilgi Güvenliği Politikası aşağıdaki tüm gereksinimleri güvenceye alır:
Süreçler ve bilgi varlıklarının tanımlanması ve bunlarla ilgili risk değerlendirmelerinin metodolojik olarak gerçekleşmesi. Bilginin yetkisiz erişimden korunması. Bilginin gizliliğinin sağlanması. Bilginin bütünlüğünün korunması. İş süreçlerinin ihtiyaç duyduğu her anda bilgiye erişimin mümkün olması. Yasal yükümlülüklerin ve sözleşmelerden doğan hukuki yükümlülüklerin yerine getirilmesi. İş sürekliliği planlarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesi. Tüm çalışanlara Bilgi Güvenliği eğitimlerinin sağlanması. Tüm Bilgi Güvenliği ihlallerinin veya ihlal şüphesinin Bilgi Güvenliği Yönetim Kurulu’na bildirilmesini ve incelenmesinin sağlanması.
  • Bu politikayı desteklemek için prosedürler ve bunlara bağlı talimatlar tanımlanmıştır.
  • Bilgi Güvenliği iş ihtiyaçları gözetilerek sağlanmaktadır.
  • Bilgi Güvenliği Yönetim Kurulu bu politika ve buna bağlı tüm dökümanların, Bilgi Yönetim Sistemi’nin geliştirilmesi, dökümante edilmesi ve sürekli iyileştirilmesini sağlar.
  • Tüm yönetim kadrosu yönetmekte oldukları birimlerin bu politika ve buna bağlı prosedürlere uymasından sorumludur.
  • Bilgi Güvenliği Politikasına uyumluluk tüm çalışanlar için zorunludur.

Kalite Politikamız

Aksan Kozmetik üst yönetimi olarak;
Müşteri ve tüketicilerin kişisel temizlik , hijyen ve bakım ihtiyaçlarındaki beklentilerini tam anlamıyla karşılayan ürünlerimizi yasal mevzuat şartlarını yerine getirerek, insan sağlığını olumsuz yönde etkilemeyecek şekilde;

Ürün güvenliğini sağlayacak iyi üretim uygulamalarına uygun koşullarda üreteceğimizi, teknolojik gelişmeleri takip ederek ürün kalitesini ve üretim koşulları ile tüm proseslerin ihtiyacı olan ,ekipman ,bina havalandırma ve teçhisat sistemleri ,sarf malzeme kaynaklarını sürekli iyileştireceğimizi,

Müşteri odaklılık , ürün kalitesinde sürekliliğin sağlanması ,ürün güvenliği ile ilgili riskleri kontrol altına almak için gerekli tüm kaynak ihtiyacını temin edeceğimizi, Ürün Güvenliği, Tehlike Analizi ve Risk yönetimi ile GMP , ISO 9001.2015 gerekliliklerinin bilincini eğitimlerle tüm çalışanlarımıza sağlayacağımızı, ISO 22716 GMP, ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi , BRC CP , IFS HPC Ulusal ve Uluslararası standartlarının mevzuat koşulları ve satış ağımızdaki ülkelerin yasal yükümlüklerini yerine getireceğimizi ,sürekli iyileştirme sağlayarak faaliyetlerimizi sürdüreceğimizi taahhüt ederiz.

Çevre Politikamız

Aksan Kozmetik olarak ;

Doğal hayatın dengesini korumak için; Çevre Yönetim Sistemi standartlarının ilgili taraf şartlarını ,çevresel yasal mevzuat gereklilikler ve paydaşlarımızın ilgili iş ortaklığı kuralları çerçevesinde uygular, her türlü atık oluşumunu kaynağından en az düzeye indirgeyecek tedbirleri sağlayarak çevre kirliliğini önlemeyi amaçlarız.

Çevrenin korunmasına ve çevre yönetimi sisteminin etkinliğine katkıda bulunmaları için çalışanlarımıza eğitimlerle bireysel sorumluluklarının farkındalığını sağlarız,

Çevre risklerini öngörerek kaynak ihtiyacını teminini sağlar, optimum doğal kaynak kullanımı ile çevre boyutlarını minimize ederek, sürekli iyileştirmeler ile sektörde önde gelen çevreye saygı duyan bir kuruluş olmayı hedeflemekteyiz.

Faaliyetlerimizden kaynaklanan, karbondioksit başta olmak üzere tüm sera gazlarının salınımını en aza indirmeyi, çevre dostu geri dönüşümü olabilen ve geri dönüştürülmüş ambalajları kullanarak üretim yaparak sürdürülebilirliğe yönelik çalışmaları yürütmeyi hedefler.

Faaliyetlerimiz sırasında oluşan her türlü atıkların geri kazanımı lisanslı firmaların sözleşme şartları kapsamında 3.taraflara devredilmeden bertaraf edilerek sağlanır.

İsg Politikamız

Aksan Kozmetik olarak;

Çalışanlarımızı etkileyecek çevresel etkiler ve çalışma ortamındaki İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili riskleri kontrol altına almak için gerekli tüm kaynakları temin edeceğimizi ve eğitimlerle tüm çalışanlarımıza bilincini sağlamaktayız.

İş Sağlığı ve Güvenliği konularında çalışanlarımızın ,paydaşlarımızın ve yüklenicilerimizin farkındalığını arttıracağımızı , faaliyetimiz kapsamında ortaya çıkabilecek tehlikeleri ortadan kaldıracak koruycu tedbirleri alıp , oluşabilecek riskleri en az düzeye indirmeyi hedefleriz.

Güvenli çalışma alanlarımızla, çalışanlarımızın fiziksel ve zihinsel sağlığını olumsuz etkilemeyecek sağlıklı koşulları oluşturmayı temel ilke edinerek ISO 45001:2018 İş sağlığı ve Güvenliği standartlarına, Ulusal ve Uluslararası kabul görmüş Mevzuat ve Yasaların İş Sağlığı ve Güvenliği yükümlüklerine, müşterilerimizin konuyla ilgili iş ortaklığı İş Sağlığı ve Güvenliği kurallarını , şirketimizin stratejik hedeflerine dahil ederek sürekli iyileştirmelerle İSG faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

Hijyen Politikamız

Aksan Kozmetik olarak;

Faaliyet gösterdiğimiz alanda müşteri ve tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılayan kişisel temizlik , hijyen ve bakım ürünlerimizin üretiminde; Kozmetik Ürünler ve Kişisel Ürün hijyen standartlarının şartlarını sağlayarak insan sağlığına uygun güvenilir ürün üretmeyi amaçlarız.

Bu amaçla ürünlerimizin hazırlandığı üretim alanları , ekipmanlar , havalandırma sistemleri ve su sistemleri hijyen gerekliliklerine göre düzenlenmiş olup , kullanılan hammadde ve malzemeler temiz ve hijyenik alanlarda depolanır.

Alan ve ekipman hijyeni , pest kontroller, personeller ile ilgili muayeneler profesyonel kurum ve kuruluşlarla düzenli periyotlarla yapılmakta , kontrolleri sağlanır.

Sert Plastik, Ahşap Ve Cam Politikası

Hammaddeden başlayarak ürünün müşteri veya son tüketiciye sunulmasına kadar olan tüm aşamalarında cam, ahşap ve sert plastik ambalaj malzemelerden oluşabilecek bulaşma riskini önlenmek şirketimizin genel politikasıdır.

Üretim alanlarında fiziksel bulaşmalara sebep olabilecek cam malzemeler kullanımdan kaldırılıp , tesis içinde mevcut olan cam ve kırılabilir sert plastikler koruma altına alınarak listelenmiştir, kontrolleri kayıtlarla raporlanmaktadır.

İşletme içinde ve yakın alanlarda tahta ve ahşap, cam ve sert plastik malzemelerin kırılması sonucu “Cam, Sert Plastik ve Kesici Alet Bulaşmalarının Önlenmesi Talimatı” kullanılarak güvenli bir şekilde alan temizliği yapılır ve kontrol edilir.

Tahta kullanılması zorunlu yerlerde (ahşap paletlerle yükleme yapılması vb.) kontrollü ve dikkatli kullanımı sağlanmakta ve günlük kontroller ile takip edilip kaydedilmektedir. Bakanlıktan yetki almış ISPM.15 standardına uyan tedarikçilerle çalışmaktayız.

Şirketimizin tüm çalışanları ve yöneticileri tarafından bu politikamız benimsenmekte ve uygulanmaktadır.

Yabancı Madde Politikamız

Aksam Kozmetik olarak ;

Üretimde ürüne düşebilecek veya karışabilecek tüm yabancı maddeler kontrol altında tutulacaktır. Bu politika kapsamında aşağıdaki kurallara uyulması sağlanır:

  • 1. Saçların tam olarak bone ile kapatılması gerekir. Koldaki kılların ürünlere düşmesini engellemek için kolluk kullanılır.
  • 2. Üretim/depo alanı içerisine üretim alanı dışından hiçbir yabancı madde getirilmeyecektir.
  • 3. Aksan Kozmetik Personeli kıyafet politikasına uygun olarak giysi, bone, galoş, önlük, eldiven, ayakkabı giyecek ve kesinlikle yüzük, küpe, saat, bileklik vs. süs eşyası takılı olarak üretime giremez.
  • 4. Personel üretim/depo alanı içerisinde tesis tarafından tedarik edilen ürünlerden zıt renkli, esnek, tek parça kalem kullanacaktır. Üretim/depo alanı içerisine cep telefonu, anahtar ve bozuk para getirilmeyecektir.
  • 5. Çalışma esnasında sakız çiğnemek, bir şeyler yiyip içmek kesinlikle yasaktır.
  • 6. Üretim/depo alanı içerisinde bakım aletleri bulundurulmayacak, kullanıldığı takdirde kontrolü sağlanacaktır.
  • 7. Üretim alanlarında tahta ürünler kullanılmayacaktır. Sevkiyat alanında tahta palet kullanılması gerekli ise ürün ile teması bir tabaka veya kaplama ile ayrılacak, sağlamlık, temizlik kontrolü görsel olarak her gün yapılacaktır.
  • 8. Üretim alanına getirilen malzemelerin dış ambalajları çıkartılır.
  • 9. Ürüne karışabilecek diğer yabancı madde cam, kırılabilir malzeme ve metal malzemeler için politikalarına uyulacaktır.
  • 10. Ürünlerde yabancı madde tespit edilmesi durumunda yabancı maddenin kaynağı tespit edilmeye çalışılır. Yabancı madde ile ilgili görüşler bir rapor halinde kayıt altına alınır.
  • 11. Kusma veya kanama gibi vücut sıvısı bulaşmalarında etkilenen ürünler imha edilir. Etkilenen alanlar temizlik planına uygun olarak temizlenir. Temizliğin etkinliği Kalite Yöneticisi tarafından değerlendirilir ve tekrar üretime başlama kararı Kalite Yöneticisi tarafından verilir.

Gizlilik Politikamız

Bilgi, Aksan Kozmetik A.Ş. vizyonunu gerçekleştirme yolunda kullanacağı en önemli varlıklarından biridir. Bu doğrultuda, bilginin etkin kullanımı, doğru şekilde paylaşımı ve bu süreçte bilginin gizliliğinin, bütünlüğünün ve erişebilirliğinin sağlanması tüm çalışanların ortak sorumluluğudur. Aşağıdaki uygulama esasları; Şirketler için gizli bilgileri tanımlamakta ve çalışanların gizli bilgilere ilişkin uyması gereken ilkeleri düzenlemektedir. Uygulama Esasları Gizli bilgiler, bunlarla sınırlı kalmamak şartıyla, Aksan Kozmetik A.Ş. Şirketi’ne ait rekabet açısından dezavantaj yaratabilecek bilgileri, ticari sırları, personel özlük haklarına ait bilgileri, çalışan, müşteri ve paydaşlarımızın kişisel verileri ile üçüncü şahıslarla yapılan “gizlilik anlaşmaları” çerçevesinde korumakla yükümlü olduğumuz bilgileri kapsar.

Gizli bilgilere ilişkin uyulması gereken esaslar aşağıda yer almaktadır;

Bu bilgiler, Resmi Makamlar ve Mevzuat gereğince ifşası zorunlu olmadıkça üçüncü kişilere açıklanamaz. Bu bilgiler, değiştirilemez, kopyalanamaz ve tahrip edilemez. Bilgilerin dikkatli tutulması, saklanması ve açığa çıkmaması için gerekli önlemler alınır. Bilgiler üzerindeki değişiklikler, tarihçesi ile birlikte kayıt altına alınır. Gizli dosyalar kurum dışına çıkarılamaz. Kurum dışına çıkarılması gereken gizli bilgiler için bilginin sorumlusu veya üst yönetimin onayı alınmalıdır. Şirket bilgilerine erişim için kullanılan şifreler, kullanıcı kodları ve benzeri tanımlayıcı bilgiler gizli tutulur, yetkili kullanıcılar dışında kimseye açıklanmaz. Şirket gizli bilgileri, yemek salonları, kafeterya, asansör, servis arabaları ve benzeri umumi yerlerde konuşulmaz, sosyal medya hesapları ve mobil telefon uygulamalarında paylaşılamaz. Şirkete ait sosyal medya hesapları ile mobil uygulamalarda ise, sadece yetkili personel tarafından, Şirket Yönetimi’nce izin verilen kapsamda ve zamanda paylaşılabilir. Gizli bilgiler gizlilik derecelerine göre sınıflandırılır, bu bilginin içeriğinde açıkça belirtilir. Şirket personeli, görevi gereği elde ettiği bilgilerin gizlilik derecelerini bilir ve bu gizliliğe uygun davranır. Gizlilik derecesi açısından bir tereddüt yaşandığında bir üst gizlilik sınıfına göre davranılır ve gerektiğinde ilgili yöneticinin görüşü alınır. Üçüncü kişi ve kuruluşlarla, Şirket menfaati gereği bilgi paylaşılması söz konusu olursa, bu kişi ve kuruluşların paylaşılan bilgilerin güvenliği ve korunması ile ilgili sorumluluklarının anlaşılmasını garanti etmek amacıyla öncelikle bilgi paylaşımına yönelik olarak gizlilik anlaşması imzalanır veya karşı taraftan yazılı gizlilik taahhüdü alınır. Şirket politikasını yansıtan ve kişiye özel olan personele ait ücret, yan fayda ve benzeri özlük bilgileri gizlidir ve yetkililer dışında kimseye açıklanamaz. Personele ait bilgiler, kişiye özel olarak gönderilir. Personel bu bilgileri başkalarına açıklayamaz veya bilgilerin açıklanması için diğer çalışanlara baskıda bulunamaz. Kişisel Verilerin Korunması ile ilgili mevzuata uygun hareket edilir. Gizlilikle ile ilgili yukarıdaki etik yükümlülükler, herhangi bir nedenle işten ayrılan çalışanlar için şirketten ayrıldıktan sonraki dönem için de devam eder.

Sosyal Sorumluluk Politikası

SOSYAL SORUMLULUK EL KİTABI

Bu politika AKSAN KOZMETİK SAN VE TİC A.Ş. kurumsal sosyal sorumluluk ilkelerimizi ve konunun yönetim, çalışan ve tüm paydaşlarımız için önemini ve önceliğini vurgular.

Firma sahip olduğu öz değerlerinin ve ilkelerinin bir parçası olarak tüm faaliyetlerinde sosyal sorumluluk bilinciyle hareket etmeyi yönetim anlayışının temel ve değişmez unsurlarından biri olarak kabul eder. Bu çerçevede firmanın faaliyetlerinde ekonomik, sosyal ve çevresel etkilerini sorumluluk anlayışı içinde yönetmelerini ve toplumu geliştirmeyi öncelikli olarak gündemlerinde tutmalarını bekleriz. Sosyal sorumluluk anlayışımızı ve bu konudaki önceliklerimizi toplum ve çevre için en iyi olanı dikkate alarak belirleriz. Demokrasinin, insan haklarının ve çevrenin korunmasına yönelik faaliyetlerde öncü rol almaya özen gösteririz. Firma olarak Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlkeleri çerçevesinde hazırlayıp uyguladığımız İş etiği kitabımız, iş yapış şeklimizde bize rehber olur.

Sosyal sorumluluk uygulamalarımızda esas aldığımız temel ilkelerimiz şunlardır;

Sosyal Sorumluluk İlkeleri

  1. İnsan Hakları

İnsan Haklarına saygılıyız. Zorla insan çalıştırma ve insan kaçakçılığına karşıyız. Herkese eşit ve adil davranırız. Türkiye’nin kültürlerine duyarlı davranır, tüm yasal düzenlemelere uygun hareket ederiz.

Kurum içinde çalışanlar arasında dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, inanç, din, mezhep, yaş, fiziksel engel ve benzeri nedenler ile ayrımcılık yapılmasını kabul etmeyiz.

Firma olarak tüm çalışanlarımızın insan onuruna uygun çalışma koşullarında, sağlıklı ve güvenli bir ortamda çalışma hakkı olduğuna inanırız. Çalışanlarımız bizim en değerli varlığımızdır ve çalışanlarımızın güvenliğini sağlamak ve korumak en öncelikli iş hedefimizdir.

İnsan kaynaklarımızın, sürdürülebilir büyümenin en önemli unsuru olduğuna inanırız. Çalışanlarımızın özlük haklarının tam ve doğru biçimde kullanılmasını sağlarız. Çalışanlara dürüst ve adil yaklaşır, ayrımcı olmayan, güvenli ve sağlıklı bir çalışma ortamı taahhüt ederiz.

  1. Çalışma Koşulları


2.a. Çocuk İşçi Çalıştırılmasının Önlenmesi

Üretimin hiçbir aşamasında çocuk işçiler çalıştırılamaz. İşletmeler ILO uygulamalarınca çocukların çalıştırılması konusunda öngörülen yaş sınırlamasına uymak zorundadır. Bu yaş sınırlaması zorunlu eğitim süresi sonunda çocuğun eriştiği yaşın altında olmamalı ve hiçbir durumda 15 yaşın altında olmamalıdır.

İşletmemiz genelinde, Çocuk işçi ve genç işçi çalıştırılmaz.

 2.b. İnsan ve Çalışan Hakları

Ücretler ve sosyal hizmetler, asgari ücret, fazla mesai ve yasalarca zorunlu kılınan sosyal hizmetler konularında geçerli temel ilkelere uygun olarak belirlenmelidir. Fiili çalışma süresi 9 saattir. Fazla mesai yalnızca çalışanın gönüllü olduğu durumlarda yapılmalı ve birbirini takip eden 6 iş gününden sonra çalışana en az 1 gün tatil hakkı tanınmalıdır.

Çalışma süreleri günde 9 saati, fazla mesai ile birlikte 11 saati aşamaz.

2.c. Özgürce Çalışma Hakkı

Zorla çalıştırma ya da zorunlu çalıştırma yasaktır. Çalışanlar uygun bir zaman dilimi dâhilinde İş sözleşmesini feshetme hakkına sahip olmalıdır.

2.d. İş Sağlığı ve Güvenliği

Kurum, en az yasalar çerçevesinde iş yerinde çalışanların güvenliğini sağlar ve sağlığını korur ve iş ortamının iyileşmesi için sürekli geliştirmeye çalışır.
Çalışma koşulları göz önüne alınarak, koruyucu donanımlar çalışanlara teslim edilir.

Oryantasyon süreci ile birlikte İş Sağlığı ve Güvenliği eğitimleri verilerek, sınava tabi tutulur.
Makinalarda yetkinlik kazandırmadan, personellerin yalnız başına çalışmasına izin verilmez.

Depolarda ürünler istifleme kurallarına uygun olarak istiflenir.
Ağır nesneleri kaldırma kurallarına uygun olarak çalışılır.
Makinaların periyodik olarak bakımları yaptırılır.
Yangın tüplerinin ve ekipmanlarının periyodik kontrolleri yapılır.
Elektrik tesisatlarının, kaldırma ekipmanlarının, taşıma araçlarının periyodik olarak kontrolleri ve bakımları yaptırılır.

İşe başlayan personellerin sağlık kontrolleri yaptırılır ve iş yeri hekimi tarafından muayene edilerek uygunluğu olduğu takdirde çalıştırılır.
Personellerin sağlık kontrolleri işbaşı yaptıkları tarihten itibaren minimum 2 hafta sonra ve periyodik olarak en az 3 yılda 1 yapılır.
Ziyaretçilere genel isg kurallarının bulunduğu kitapçık verilir ve kkd ekipmanları teslim edilerek, şirket içine alınır.

İş kazaları yasal süreç gereği Çalışma Bakanlığına bildirilir.
Şirket içinde ramak kala formları gerektiğinde doldurulur ve iş kazası olmaması için önlemler alınır.
Şirket içinde kullanılan kimyasalların MSDS Kartları, kimyasalın kullanıldığı yerlere asılır ve personeller bilgilendirilir.
Şirket içinde acil durum ekipleri kurulur ve ekiplere eğitimleri verilir. (Yangın, Tahliye Ekibi vs.)
Yetkili olmayan kişilerin bakım, tamirat yapmasına izin verilmez.
Dışarıdan gelen taşeron firmaların tüm resmi belgeleri, sağlık raporları, KKD Ekipmanları, risk analizi vs. olmadan şirket içinde çalıştırılmaz.
Yangın tüpleri ve acil çıkış kapılarının her daim önünün açık ve kullanılabilir olması sağlanır.
Çalışanlara şirket içindeki kurallar anlatılır ve imzalı tutanak karşılığında bu kurallara uymaları gerektiği tabi edilir.

2.f.Eğitim ve Kariyer Geliştirme

Çalışanlarına büyük önem veren Firma Yönetimi, çalışanların talepleri ve pozisyonun gerektirdiği yetkinliklerin gelişimini sağlamak için ihtiyaç duyulan kişisel ve mesleki eğitimleri yıllık bir plan doğrultusunda oluşturmaktadır.

Yıl bazında gerçekleştirilen iç ve dış eğitimler sonunda katılımcılarımızın eğitimler ile ilgili değerlendirmeleri dikkate alınarak, eğitim organizasyonlarında da sürekli gelişim hedeflenmektedir.

Zorunlu mesleki eğitimler, çalışma standartlarına göre yapılan eğitim ihtiyaç analizleri ile belirlenip akredite kurumlar aracılığı ile düzenlenmektedir.

2.e.Çalışma Saatleri ve Şirkete Giriş Çıkış Takibi

Aksan Kozmetik firmasında Üretim, Depo, Kalite Kontrol Ekibi vb. Mavi – Gri Yaka personellerinin çalışma sistemi; haftada 6 gün, günlük 7,5 saat olmak üzere 3 vardiya şeklindedir. Pazar günleri haftalık tatil günüdür. Personellerin çalışma saatleri, şirkete giriş ve çıkışları kart okutma yöntemiyle işleyen PDKS üzerinden takip edilir. Günlük 7,5 saatlik vardiyalar ile çalışan personellerin 20 dakika yemek molası ve 10 dakika dinlenme molası mevcuttur.

  1. Vardiya -> 08:00 – 16:00
  2. Vardiya -> 16:00 – 00:00
  3. Vardiya -> 00:00 – 08:00

İdari kadroda çalışan personellerin çalışması sistemi ise; haftada 5 gün günlük, 9 saat şeklindedir.

Mesai Başlangıcı -> 08:00

Dinlenme Molası -> 09:00 – 09:05
Dinlenme Molası -> 10:00 – 10:10
Öğle Yemeği          -> 12:00 – 12:30
Dinlenme Molası  -> 14:30 – 14:45
Dinlenme Molası  -> 16:00 – 16:05
Mesai Bitişi             -> 18:00  

2.f.İzinler

Aksan Kozmetik çalışanların sahip olduğu 4857 Sayılı İş Kanunu çerçevesinde düzenlenen izin çeşit ve kullanım detayları KYN.SR.01.P18  İZİN PROSEDÜRÜ’nde detaylandırılmıştır.

2.g.Servis & Yemek

Aksan Kozmetik çalışanlarının iş yerine ulaşımları firma tarafından alt taşeron hizmeti ile organize edilen servis araçlarıyla sağlanır. Aynı şekilde çalışanların öğle yemekleri alt taşeron hizmeti ile organize edilir. Yemekler fabrikanın yemekhanesinde hazırlanır. Tüm çalışanlar eşit bir şekilde bu hizmetlerden faydalanır.

2.h.Acil Durumlar

Aksan Kozmetik Üretim ve Depo alanlarında, Kalite Yönetim Sistemi yükümlülüklerimiz kapsamında bağlı bulunulan ulusal ve ulusal arası denetim süreçleri, ürün güvenliği vb. kurallar dahilinde, mesai esnasında personellerin şahsi cep telefonları ile uğraşmaları doğru değildir. Bu sebeple personellerin şahsi telefonlarını muhafaza edecekleri kilitli dolaplar temin edilmiştir.

Acil durumlarda personellerin aile ve yakınlarının onlara ulaşmaları için şirketin 0212 407 04 24 numaralı dahili hattını aramaları ve ilgili birime yönlenmeleri gereklidir.

  1. İş Etiği


3.a. Yolsuzlukla Mücadele

Tüm iş etkinlikleri ve ilişkilerinde en yüksek düzeyde dürüstlük beklenir. Yolsuzluğun, rüşvetin, şantajın ve suistimalin her türlüsü kesinlikle yasaktır.

Firma, hiçbir suretle ticari ve kişisel yarar sağlanması adına başka bir şahsın, organizasyonun, politikacının, devlet çalışanının veya makamının davranışını etkilemek için para ve hediye alışverişine tolerans göstermeyecektir. Rüşvetin hoş görüldüğü ülkelerde dahi rüşvete izin vermeyecektir.

3.b. Ayrımcılık Yasağı

Çalışanlara hangi türde olursa, olsun ayrımcılık uygulamak yasaktır. Buna kişilerin cinsiyeti, ırkı, ait olduğu toplumsal grubu, rengi, özrü, bağlı olduğu kurum, siyasi görüşü, kökeni, dini, yaşı, hamileliği nedeniyle dezavantajlı duruma düşürmek de dâhildir.

3.c Etik İhlal Başvuruları

Sosyal Sorumluluk Politikamız dahilinde İş Etiği konuları ile alakalı uygunsuz durumların yaşanması halinde başvurular; Etik Kurul müracaatı ya da resmi web sitemizdeki İş Etik Formu’ nun doldurulması şekliyle yapılır. Başvuru değerlendirme sonuçları çalışanlarımız ile firma duyuru panolarımız üzerinden paylaşılır.

İş etiği ya da farklı konular ile alakalı görüş ve önerilerini bildirmek isteyen çalışanlarımız için bir diğer yöntem; soyunma odalarındaki kamera kaydının alınmadığı lokasyonlarda konumlandırılan Dilek ve Öneri Kutularına yazılıp doldurulan belgeler ile takip edilir.

3.d Rüşvet

Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. her türlü rüşvet ve yolsuzluğun karşısındadır. Amacı ne olursa olsun rüşvet alınması ya da verilmesi kesinlikle kabul edilemez. Rüşvet veya yolsuzluk aracılığıyla Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. ile iş yapmak isteyen üçüncü taraflarla iş ilişkisinin devam ettirilmemesi gerekmektedir. Aksan Kozmetik Üst Yönetimi’inin Rüşvet ve Yolsuzluk konularındaki ihlallere karşı bakış açıları içerisinde herhangi bir paydaşa tolerans tanımak yer almamaktadır.

4.e Mobbing

Aksan Kozmetik’te hiçbir çalışana mobbing yani; “Bir veya birden fazla kişi tarafından, başka bir bireye yöneltilen ve o bireyi çaresiz ve savunmasız bir duruma getiren, süregelen faaliyetlerle bireyin çaresiz durumdan çıkmasını da engelleyen düşmanca ve ahlaka aykırı davranışlar” sergilenmesine, bu davranışların belli bir sıklıkta (istatistiksel olarak en azından haftada bir defa) ve uzun bir zaman periyodunda (en azından altı aylık bir müddette) uygulanmasına asla izin verilmez.

4.f Gizlilik

Çalışanların güvenliğinin sağlanması, yasal kontrol ve takip gerektiren yükümlülüklerin yerine getirilmesi vb. konular dahilinde; KVKK yasa hükümlerinin gerekliliklerine de uygun hareket edilerek (aydınlatma ve açık rıza hükümleri) şirket içerisinde kamera kaydı alınır. Bu kayıtlar 1 ay süreyle arşivlenir.

  1. Çevre

Her türlü faaliyetimizden doğabilecek çevresel etkileri sorumluluk bilinciyle yönetiriz. Şirketimiz faaliyet alanlarına uygun düzeyde faaliyetlerinin çevresel etkilerini en az noktaya indirecek her türlü iyileştirme ve geliştirme çalışmalarını belirlemek ve uygulamak ile yükümlüdür. Şirketimizde ‘ ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi’ bulunmaktadır.

Firma, hammadde seçimi, üretim ve hizmet faaliyetlerinin her aşamasında çevreye yönelik ilke ve hedeflerine ulaşmak için gerekli teknik, mali ve insan kaynaklarını sağlayarak etkin bir çevre yönetim sistemi ile sürekli gelişmeyi hedef alır.

Şirketimizden yasal yükümlülüklerin ötesinde en iyi çevresel çözümleri uygulamaları ve çevre dostu teknolojilerin gelişmesine ve yayılmasına yardımcı olacak ve çevre bilincini artıracak her türlü girişime destek sağlamalarını bekleriz.

Sorumluluk ve Uygulama

Topluluğumuz genelinde kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarından tüm yöneticilerimiz ve çalışanlarımız sorumludur.

Firma  çalışanları veya iş ortakları bu yönetmeliği ihlal eden bildiği veya şüphelendiği davranışları resmi raporlama kanallarına bildirmek zorundadır. Firma herhangi bir ihlali rapor edene karşı yapılacak misillemeleri yasaklar.

Vizyonumuz:

Hizmet verdiğimiz sektörlerde önde gelen global markalardan biri olmak. SEDEX İlkelerini benimsemek ve benimsetmektir.

Misyonunuz:

Toplumun refahı için evrensel ilkeler ve Aksan değerleri temelinde müşteri ve kullanıcılarımızın beklentilerini en üst seviyede karşılayan ürünler sunmak ve hizmet verdiğimiz pazarların gelişimine katkıda bulunmak. SEDEX İlkeleri içinde yaşamak ve tüm tedarikçi ve fasonlarını bu ilkeler doğrultusunda seçmek.

Temel Değerlerimiz:

  • Yeniliklere ve değişime açıklık
  • Yaratıcılık
  • Yüksek değişim hızına duyarlılık
  • Uzun soluklu ve kalıcı çözümler üretmek
  • Yüksek kalite hedefi
  • Önce insan prensibi
  • Yüksek çalışan memnuniyeti
  • Yüksek hedef kitle memnuniyeti
  • Şeffaflık, açıklık ve paylaşımcılık
  • Etkin verimlilik

Firmamız uluslararası Etik Ticaret Kanunlarına uygun yönetim sistemi ile çalıştığını taahhüt eder.

ATG (ETI) TEMEL YASASI

  1. İSTİHDAM İSTEĞE BAĞLIDIR

1.1  Zor kullanılamaz, angarya veya mecburi çalışma yoktur.

1.2  Çalışanlardan işverenine “teminat” vermeleri veya kimlik belgelerini işverenine teslim etmeleri beklenemez ve çalışanlar, makul bir süre öncesinden bildirimde bulunmak kaydı ile işi bırakma hakkına sahiptirler.

  1. SENDİKA KURMA VE TOPLU SÖZLEŞME HAKKINA SAYGI DUYULUR

2.1  Çalışanlar, herhangi bir ayrım olmaksızın, kendi seçimlerine bağlı olarak sendika kurma, kurulan sendikalara katılma ve toplu sözleşme yapma hakkına sahiptir.

2.2  İşveren, sendikalar ve bunların örgütsel etkinliklerine karşı dürüst bir yaklaşım sergiler.

2.3  Çalışanların temsilcileri ayrımcılığa maruz bırakılamaz ve işyerinde temsilcilik işlevlerini serbestçe yerine getirirler.

2.4  Toplantı özgürlüğü ve toplu sözleşme hakkının yasalarla sınırlandırıldığı durumlarda, işveren, bağımsız ve hür gruplar oluşturma ve sözleşme yapma konusunda paralel ortamların gelişimini kolaylaştırır, bunları engellemez.

  1. ÇALIŞMA ORTAMI GÜVENLİ VE SAĞLIĞA UYGUN OLMALIDIR

3.1  Sektör ve ilişkili tehlikeleri konusunda mevcut bilgiler göz önüne alınarak güvenli ve sağlığa uygun bir çalışma ortamı sağlanır. Çalışma alanında olası tehlike oluşumlarını mümkün olduğu ölçüde en aza indirmek suretiyle, çalışmalardan kaynaklanan, bağlantılı veya çalışmalar sırasında meydana gelebilecek her türlü kaza ve yaralanmaların engellenmesi için uygun önlemler alınır.

3.2  Çalışanlar, düzenli olarak ve kayda geçirilmesi şartıyla sağlık ve güvenlik konularında eğitime tabi tutulurlar ve söz konusu eğitim, yeni veya görev değişikliğine tabi çalışanlar için tekrarlanır.

  1. ÇOCUK İŞÇİ ÇALIŞTIRILAMAZ

4.1  Yeni çocuk işçi alınmayacaktır.

4.2  Şirketler, istihdam edildiği tespit edilen çocuk işçilerin, Uygulama Prensipleri içinde tanımlanan, “çocuk” ve “çocuk işçilerin çalıştırılması” tanımı dahilinde çocukluk yaşları geçinceye kadar kaliteli eğitim almaları ve almaya devam etmelerine geçişi sağlayacak politika ve programları geliştirecek veya bunlara iştirak edecek ve katkıda bulunacaktır.

4.3  Çocuklar ve 18 yaşın altındaki gençler gece veya tehlikeli koşullarda çalıştırılmayacaktır.

4.4  Bu politika ve prosedürler, ilgili UÇÖ (Uluslar arası Çalışma Örgütü – ILO) standartlarının hükümlerine uygun olacaktır.

  1. YAŞAM STANDARDINA UYGUN ÜCRET ÖDENECEKTİR

5.1  Standart bir çalışma haftasının karşılığında ödenen ücret ve sosyal yardımlar, minimum düzeyde, hangisi daha yüksekse, ya yasalarla belirlenen ulusal standartlara ya da sektördeki yerleşik kriterlere uygun olacaktır. Her durumda, ücretler, temel ihtiyaçların karşılanması yanında, isteğe bağlı harcamaları da karşılayacak bir düzeyde olmalıdır.

5.2  İşe girmeden önce, ücretleri ve istihdam koşulları hakkında ve ödeme aldıkları her dönemde ise, aldıkları ücretin ayrıntıları yazılı ve kolayca anlaşılabilir bir şekilde bütün çalışanlara verilmelidir.

Temiz tuvalet ve sağlıklı içme suyu, ayrıca gerekli ise, gıdaların saklanması için sağlığa uygun araç gereç sağlanır.

Varsa, barınma, temiz ve güvenli olmalıdır ve çalışanların temel ihtiyaçlarına cevap verebilmelidir.

Yasaya uygun davranan şirket, sağlık ve güvenlik konularının sorumluluğunu üst yönetimden bir temsilciye vermekle yükümlüdür.

5.3 Bir disiplin yöntemi olarak veya ilgili çalışanın açık onayı alınmadan ulusal yasalarca

öngörülenlerin dışında ücretlerden kesinti yapılamaz. Bütün disiplin uygulamalarının kaydedilmesi gerekir.

  1. ÇALIŞMA SAATLERİ AŞIRI OLAMAZ

6.1 Çalışma saatleri, hangisi daha fazla koruma sağlıyorsa, ulusal yasalara ya da ölçü olarak alınan sektör standartlarına uygun olmalıdır.

6.2 Her durumda, çalışanlardan sürekli olarak haftada 48 saatten fazla çalışmaları istenemez ve ortalama olarak her 7 günde bir gün tatil olarak verilir. Fazla mesai isteğe bağlı olarak, haftada 12 saati aşmayacak, sürekli olarak talep edilmeyecek şekilde düzenlenir ve karşılığı her zaman en yüksek tarife üzerinden ödenir.

6.3 Fazla mesai ücret hesaplamaları normal çalışma ücretinin saat başına düşen tutarının yüzde elli yükseltilmesi suretiyle yapılır. Maaş/225*1,5= 1 Saatlik Fazla Mesai Ücreti. İşbaşı yapan işçiye ’’Çalışma Şartları Eğitiminde’’ bilgi verilir. Hafta tatili, resmi tatiller, milli ve dini bayram tatillerine yapılan çalışmalarda minimum %100 zamlı mesai ücreti uygulanır.

  1. AYRIMCILIK YOKTUR

7.1 İşe alma, ücretlendirme, eğitim olanakları, terfi konularında ayrımcılık veya ırk, toplumsal sınıf, ulusal köken, din, yaş, maluliyet, cinsiyet, medeni durum, cinsel tercih, sendika üyeliği veya politik ilişkiler temelinde işten çıkarma veya emekliye ayırma söz konusu olamaz.

  1. DÜZENLİ İŞ OLANAĞI SAĞLANIR

8.1  Mümkün olan her durumda, yapılan iş, ulusal yasalar ve uygulamalar ile belirlenmiş bir istihdam ilişkisi temelinde yürütülür.

8.2  Çalışma yasası veya sosyal güvenlik yasaları ve düzenli iş ilişkisinden kaynaklanan düzenlemelere tabi olan işçilere karşı yükümlülüklerden, geçici süreli sözleşmeler, taşeronluk, evden çalışma programları ya da gerçekte beceri kazandırma veya düzenli iş sağlama amacı gütmeyen çıraklık programları ve de belli süreli iş sözleşmelerinin aşırı kullanımı ile kaçınılamaz .

  1. KABA DAVRANIŞ VEYA İNSANLIK DIŞI MUAMELEYE İZİN VERİLMEZ

9.1 Fiziksel istismar veya disiplin uygulaması, fiziksel istismar tehdidi, cinsel veya başka türlü taciz ve sözlü istismar ya da öteki yıldırma şekilleri yasaktır.

Bu yasa hükümleri, azami değil asgari standartları çizmektedir ve bu yasa şirketlerin bu standartların daha da yükseğine erişmelerine engel değildir. Bu yasayı uygulayan şirketlerden ulusal ve geçerli diğer yasalara da uymaları ve yasalar veya bu Temel Yasa hükümlerinden hangisi daha fazla koruma sağlıyorsa, o hükümleri uygulamaları beklenir.

Note: We have made every effort to ensure that the translations of the ETI Base Code and Principles of Implementation are as complete and accurate as possible. However, please note that in both cases it is the English language documents which should be treated as the official versions.

RÜŞVET VE YOLSUZLUKLA MÜCADELE POLİTİKASI

Rüşvet ve Yolsuzluk

Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. her türlü rüşvet ve yolsuzluğun karşısındadır. Amacı ne olursa olsun rüşvet alınması ya da verilmesi kesinlikle kabul edilemez. Rüşvet veya yolsuzluk aracılığıyla Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. ile iş yapmak isteyen üçüncü taraflarla iş ilişkisinin devam ettirilmemesi gerekmektedir. Aksan Kozmetik Üst Yönetimi’inin Rüşvet ve Yolsuzluk konularındaki ihlallere karşı bakış açıları içerisinde herhangi bir paydaşa tolerans tanımak yer almamaktadır.

Hediye

Hediye, maddi bir ödeme gerektirmeyen ve genelde iş ilişkisinde bulunulan kişiler ya da müşteriler tarafından teşekkür ya da ticari nezaket icabı verilen bir üründür. Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. tarafından üçüncü şahıslara teklif edilen ya da verilen her türlü hediye alenen, iyi niyetle ve koşulsuz olarak teklif edilmelidir. Bu kapsamda verilebilecek hediyeler ve bunların kayıt altına alınması ile ilgili esaslar Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. İş Etiği Kuralları ’nda yer alan Hediye Kabul Etme ve Verme Politikasında yazılı hale getirilmiştir.

Kolaylaştırma Ödemeleri

Bu Politikanın kapsamında yer alan kişi ve kuruluşların, devlet kurumları ile rutin bir işlemi ya da süreci (izin ve ruhsat almak, belge temin etmek, vb.) güvenceye almak ya da hızlandırmak için kolaylaştırma ödemeleri teklif edilmez.

Bağışlar Bir kararı Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş.‘nin lehine etkileyebilecek ya da makul düşünüldüğünde etkilediği algısı yaratabilecek siyasi bağışlar ve hayır bağışları yapılması yasaktır. Şirket tarafından yapılacak yardım amaçlı bağış ve sponsorlukların şirket politikalarına ve yürürlükteki yerel kanunlara uygun olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. çalışanlarının işlerinden bağımsız olarak kendi topladıkları tutarlarla hayır kurumlarını desteklemeleri firmamız politikalarının dışındadır. Ancak, bu noktada da Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. İş Etiği Kuralları’nda yer alan prensipler geçerlidir.

Hatasız Kayıt Tutma

Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. nin muhasebe ve kayıt sistemi ile ilgili uymak zorunda olduğu hususlar yasal düzenlemeler ile düzenlenmiştir. Buna göre,

  • Üçüncü şahıslarla (müşteriler, tedarikçiler, vb.) ilişkilere ait her türlü hesap, fatura ve belgenin, eksiksiz, kesin ve doğruluğuna güvenilir şekilde kayda geçirilmesi ve muhafaza edilmesi,
  • Herhangi bir işleme ilişkin muhasebe ya da benzer ticari kayıtlar üzerinde tahrifat yapılmaması ve gerçeklerin saptırılmaması gerekmektedir.

Eğitim ve İletişim

Bu Politika, Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. çalışanlarına eğitim ve duyuru panolarında duyurulmuş ve websitesi aracılığıyla da sürekli ve kolaylıkla erişilebilir durumdadır.

İŞ ETİĞİ, ADİL TİCARET, UYGUNLUK VE DOĞRULUK POLİTİKASI

Müşterilerimizle, tedarikçilerimizle ve çalışanlarımızla olan tüm ticari faaliyetlerimizde ilgili yasalara uygun hareket etmeyi,

  • Çalışma koşullarının iyileştirilmesi ve kurumsal sorumluluğumuzu yerine getirebilmek amacıyla tüm ulusal yasa ve mevzuatlara uygun müşterilerimizin belirlediği gereklilikleri yerine getirmeyi,
  • Aksan Kozmetik Üst Yönetimi’inin Iş Etiği, Ticaret vb. konulardaki ihlallere karşı bakış açıları içerisinde herhangi bir paydaşa tolerans tanımaması,
  • Gerek şirket içi sözlü ve yazılı raporlama işlemlerinde gerekse de kamuya yansıyacak sözlü ve yazılı beyanlarda gerçeğe uygun ifadeler kullanmayı,
  • Metinler, raporlar, mali tablolar, harcama kayıtları ve diğer tüm içerikteki evrak üzerinde herhangi bir manipülasyon (tahrifat) yapmamayı,
  • Tüm paydaşlarımıza dürüst davranmayı ve doğru bilgiler paylaşmayı taahhüt ederiz.

Tüm çalışanlarımız;

  • Tüm iş ilişkilerinde haysiyetli, şerefli ve dürüst davranmalı,
  • Sorumluluklarını yerine getirirken şirketimizin saygınlığını zedeleyecek her türlü kişisel davranış ve tutumdan kaçınmalı,
  • Tüm sektörlerde yer alan kurumlar hakkında itibar kıracak ve spekülasyona yol açacak yorum ve /veya beyanatta bulunmamalı,
  • Halka açık olmayan bilgileri, bilmesi gereken kişiler dışında üçüncü şahıslara hiçbir şekilde açıklamamalı,
  • Görevleri ile ilgili konularda devlet, devlete bağlı kurum ve kuruluşlar tarafından konulmuş ve konulacak olan kanun, tüzük, yönetmelik ve düzenlemeleri detaylı olarak bilmeli ve bunlara bağlı kalmalı,
  • Çalışma şartlarının düzenlenmesi, iş disiplininin korunması ile ilgili olarak çıkarılacak emir, yönetmelik, prosedür ve talimatları günü gününe takip edip incelemeli ve bunlara uygun davranmalı, • Kurumumuzda kadın-erkek eşitliğine, saygısına ve genel ahlak ile toplumda kabul görmüş ahlaki davranışlara aykırı davranmamalıdır.

Aksan Kozmetik San. Ve Tic. A.Ş. üst yönetimi Etik, Adil Ticaret, Uygunluk ve Doğruluk Politikası’nın hayata geçirilmesi ve bu politikanın devamlılığının sağlanması ile ilgili gereken tüm çalışmaları yapacağını ve bu çalışmalar için gerekli tüm kaynakları sağlayacağını taahhüt eder.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.